ورود اعضا

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
حساب ندارید؟ ثبت نام
تفاوت فیتنس و بدنسازی

مقایسه رشته های فیزیک و بدنسازی یا پرورش اندام

تفاوت فیتنس و بدنسازی و بادی کلاسیک چیست؟  فیتنس چیست ؟

تفاوت بدنسازی با فیتنس و بادی کلاسیک

اگر میخواهید بدانید ورزش فیتنس چیست و یا تفاوت فیتنس و بدنسازی و بادی کلاسیک در چیست و فیتنس و بدنسازی چه شباهت هایی دارند ، در این مقاله با ما همراه باشید.
این رشته ها علی رغم تفاوت های بسیار زیاد ، باز هم دارای شباهات زیادی اند.
از این جهت میتوانید پایه ای مشترک برای هردو قائل شوید با این حال در روش ها، تغذیه و بسیاری از موارد دیگر با هم تفاوت ها و شباهت هایی دارند.
در ادامه آن ها را با هم بررسی می کنیم .
شاید گفتن این نکته هم بد نباشید که در علم بدنسازی به فیتنس ، فیزیک هم گفته میشود و همچنین به بدنسازی ، پرورش اندام نیز میگویند!

شباهت فیتنس و بدنسازی و بادی کلاسیک

بدنسازی و فیتنس هر دو یک پایه و اساس دارند که تناسب و قرینه بودن عضلات است.
یعنی تمامی عضلات گردن، شانه و سر شانه، بازو ها، سینه، شکم و ران ها در حالت انقباض باید از یک ریتم متناسب برخوردار باشند پس تمام این ماهیچه هار در طول تمرین تحت انقباض قرار می گیرند تا از نمایش بی نقصی برخوردار شوند که از این لحاظ هر دوی این رشته ها در یک راستا قرار دارند.

تفاوت فیتنس و بدنسازی (پرورش اندام) و بادی کلاسیک

1- حجم عضلات :

تفاوت فیتنس و بدنسازی

بدنسازی پرورش اندام

تفاوت فیتنس و بدنسازی

بدنسازی فیزیک

این تفاوت عمده ترین تفاوت ظاهری بدنسازی و فیزیک هستند. در بدنسازی حجم عضلات به نسبت فیزیک بسیار بیشتر است و این حجم غیر طبیعی عضلات ممکن است برای برخی بیننده ها خوشایند نباشد و زیبایی دلخواه آنان را به همراه نداشته باشد دیگر دلیل هم برآمدگی بیش از حد رگ ها در عضلات است که تا حدودی از زیبایی آنها می کاهد و اما در رشته فیزیک ورزشکاران از جذابیت بیشتری برخوردار هستند که به همین دلیل سالانه شاهد بیشتر و بیشتر شدن شرکت کننده ها و طرفداران این رشته هستیم.

2- تمرینات :

بدیهی است ک در رشته فیزیک تمرینات سبک تر با تعداد بالاتری صورت میگیرد و از ورزشهای هوازی بیشتر استفاده می شود اما در بدنسازی ورزشکاران برای دستیابی به حجم بالایی از عضلات تمرینات سنگین تری را انجام می دهند و صد البته آسیب پذیری بیشتری نسبت به ورزشکاران رشته فیزیک دارند.

3- رژیم غذایی :

تفاوت فیتنس و بدنسازی

غذای بدنسازی فیزیک

تفاوت فیتنس و بدنسازی

غذای بدنسازی پرورش اندام

در رشته فیزیک ورزشکاران بییشتر از مواد مغذی حاوی پروتئین مثل تخم مرغ و گوشت و لبنیات و منابع حاوی فیبر مانند انواع حبوبات و غلات در کنار مکمل های پروتئین و ویتامین استفاده میکنند اما در بدنسازی ورزشکاران بیشتر رژیم خود را با کربوهیدرات و پروتئین پر میکنند.

4-فیگور های نمایش عضلات :

فرق فیتنس و بدنسازی

جرمی بوندیا فیزیک کار حرفه ای

تفاوت فیتنس و بدنسازی

مستر المپیا 2018

متاسفانه تنوع این حرکات و حالات در رشته فیزیک بسیار کمتر است که امید است در آینده این رشته از این نظر پیشرفت بسزایی داشته باشد.
در حال حاضر هنی رامبد دارای شاگرد هایی در رشته های فیزیک و بدنسازی است :
جرمی بوندیا در رشته فیزیک
فیل هیث و هادی چوپان در رشته بدنسازی

با نرم افزار مدیریت باشگاه بدنسازی و مجموعه های ورزشی آنتوس، دیگر با اطمینان خاطر و بدون دغدغه باشگاه و سالن ورزشی خود را مدیریت کنید.

کلمات مرتبط :
تفاوت اصلی بین بدنسازی و فیتنس – تفاوت فیتنس بدنسازی – فرق فیتنس و بدنسازی بانوان – تفاوت فیتنس با بدنسازی چیست – تفاوت ورزش فیتنس و بدنسازی – فرق ورزش فیتنس و بدنسازی – فرق بین فیتنس و بدنسازی چیست

با ما همراه باشید در www.Antus.ir

نظر ارسال کنید