ورود اعضا

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
حساب ندارید؟ ثبت نام
تاثیر ورزش بر شخصیت و رفتار افراد

تاثیر ورزش بر شخصیت و رفتار افراد

ورزش فقط در مورد افزایش قدرت بدنی و افزایش حجم عضلات نیست. البته که فعالیت های ورزشی می تواند سلامت جسمی و استایل بدنی و حتی زندگی زناشویی شما را بهبود بخشد و حتی به سال های عمرتان اضافه کند اما این انگیزه اکثر افرادی که انتخاب کرده اند که فعالیت ورزشی خود را به صورت یک عادت ادامه دهند نیست.

افرادی که به صورت مداوم ورزش میکنند، به طور کلی احساس بهتری نسبت به خود و زندگی دارند، در طول روز انرژی بیشتری دارند، شب ها بهتر میخوابند و حتی ذهن بازتری دارند. بعلاوه ورزش میتواند به عنوان یک داروی قوی برای چالش های روحی باشد. قبل از هر چیزی میخواهم بگویم که با اتوماسیون باشگاهی آنتوس که در سه نسخه مربی و ورزشکار و مدیریتی ارائه میشود، شما میتوانید چه به عنوان مدیر، چه به عنوان مربی و چه به عنوان ورزشکار از آنتوس استفاده کنید و تمرینات منظم تر و موثرتری داشته باشید.

بدون شک، الگوی ورزش به شدت به شخصیت افراد تأثیر می‌گذارد. در این بخش از مقالات سایت آنتوس میخواهیم به برخی از تاثیرات ورزش بر شخصیت و الگوهای رفتاری افراد اشاره کنیم.

افزایش اعتماد به نفس:

شرکت در فعالیت های ورزشی، فرصتی را برای برقراری ارتباط با دیگران فراهم می آورد که این ارتباط با افراد هدفمند و موفق در حوزه ورزش خود زمینه ساز احساس بهتر و افزایش اعتماد به نفس می شود. به علاوه دیدن اعتماد به نفس بیشتری در زندگی روزمره خود می رساند. تغییرات مثبت در ظاهر و استایل بدنی، افزایش قدرت و بهبود عملکرد بدنی افراد را به انسان های بااعتماد بنفس بالاتر تبدیل میکند.

تاثیر ورزش بر اعتماد بنفس

برای مدیریت باشگاه خودت از نرم افزار مدیریت باشگاه آنتوس استفاده کن.

تقویت انضباط و پشتکار:

از آنجایی که ورزش نیازمند تنظیم یک برنامه زمانی و مشخص کردن هدف در کنار تعامل با مربیان و یار تمرینی و سازگار شدن با تمرینات سخت و برنامه عذایی مشخص می باشد، ناخودآگاه باعث تقویت انضباط و برنامه ریزی دقیق و در نهایت تقویت پشتکار با استمرار در تمرینات برای گرفتن نتیجه بهتر و سریعتر میشود.

تاثیر ورزش بر نظم شخصی

با اپ ورزشکار و مربی آنتوس میتونی برنامه تمرینی و غذایی دریافت کنی.

کاهش استرس و افزایش رضایت:

تحقیقات ثابت کرده است که ورزش به عنوان یک فعالیت فیزیکی با ترشح هورمون های سروتونین و ملاتونین که هورمون های شادی بخش هستند، استرس را کاهش دهد و منجر به رضایت بیشتر فرد از زندگی و احساس خوشحالی بیشتر شود.

ارتقای همکاری و تعامل اجتماعی:

مشارکت در ورزش های تیمی و گروهی و حضور در مکان هایی مثل باشگاه ها، مهارت های همکاری، تعامل اجتماعی و رهبری را تقویت میکند. بعلاوه تعامل با افراد دیگر به خصوص در محیط های ورزشی می تواند به تقویت روابط اجتماعی و روحیه همدلی و احترام نیز کمک کند.

تاثیر ورزش بر همدلیو احترامتقویت تمرکز و تمامیت:

در فعالیت های ورزشی به خصوص در ورزش بدنسازی نیاز به تمرکز بر روی عضله هدف و زمان بندی و در حال بودن است که این موضوع علاوه بر تاثیرگذاری روی جسم، برای افزایش قدرت تمرکز در زندگی روزمره نیز مفید است.

افزایش تحمل نسبت به فشارها و چالش ها:

یک ورزشکار در طول تمرینات خود با فشارهای فیزیکی و گاه روحی ای مواجه می شود که او را در تحمل فشار ها و مقابله با مشکلات قدرتمند تر میسازد. بعلاوه با تمرینات ورزشی و احساس خوبی که در نتیجه آن به فرد دست می دهد او را در مقابله با زندگی آرامتر و هوشمند تر میسازد.

شاید شما تصور کنید که ورزش در صورتی چنین تاثیراتی روی شخصیت افراد می گذارد که به عنوان یک فعالیت طولانی مدت و روزانه انجام شود اما حتی 15 دقیقه پیاده روی روزانه نیز می تواند به احساس بهتر شما کمک فراوان کند. البته که تاثیر تمرینات در هر شخص به گونه ای نمایان میشود اما هرکاری که انسان برای بهتر شدن جسم خود انجام میدهد روی بهتر شدن حال روحی او نیز تاثیرگذار است.

#باشگاه#نرم افزار مدیریت باشگاه#اتوماسیون باشگاهی#نرم افزار باشگاه بدنسازی

نظر ارسال کنید