ورود

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
حساب ندارید؟ ثبت نام

پلاور سینه هالتر

این حرکت همانند پلاور سینه دمبل می باشد با این تفاوت که در این حرکت ازهالتر استفاده می شود . عده ی بسیاری هنوز تفاوت پلاور سینه و زیر بغل را نمی دانند ومتاسفانه این حرکت را اشتباه اجرا می کنند . امروز یکبار برای همیشه ما به شما نکاتی را خواهیم گفت تا این حرکت مهم و موثررا از دست ندهید و نتایج شگفت انگیزی که در پی اجرای فرم صحیح این حرکت است را شاهد باشید ! در ادامه ی این مقاله ورزشی حرکت پلاور سینه هالتر را به شما آموزش خواهیم داد و تمامی نکات خاص و حائز اهمیت آن را بیان خواهیم کرد .

پلاور با هالتر

مشخصات

  • نام : پلاور سینه هالتر / پول اور سینه هالتر
  • نام انگلیسی :  barbell chest pullover
  • عضله اصلی درگیر در این تمرین : عضله سینه
  • نوع تمرین : قدرتی
  • ابزار مورد نیاز :هالتر
  • سطح تمرین : نیمه حرفه ای
  • نوع نیرو : فشاری ( دو طرفه )
  • مکانیزم : ترکیبی / چند مفصلی
  • عضلات ثانویه درگیر سرشانه ، پشت بازو وزیر بغل
پول اور سینه هالتر
حرکت پلاور

آموزش حرکت

  1. در ابتدا وزنه ای متناسب با حد توان خود رو انتخاب کرده و میز تخت را آماده کنید .
  2. با زاویه ی 90 درجه شانه هایتان را روی میز قرار دهید و هالتررا خود یا به کمک یار تمرینی بگیرید و بازو های خود را صاف کنید ( حالت اولیه و شروع حرکت )
  3. به آرامی و با تمرکز کافی هالتررا به پشت سر خود ببرید طوری که بازو ها با زمین موازی شوند و در این حین نفس بگیرید ( دم )
  4. در حالی که نفس خود را بیرون می دهید ( باز دم ) به حالت اولیه و شروع حرکت برگردید .
  5. حرکت را به تعداد مندرج شده در برنامه ی خود اجرا کنید .
پلاور سینه هالتر
حرکت پلاور سینه هالتر و عضلات درگیر

نکات حرکت پلاور سینه

حین حرکت بدن شما باید کاملا صاف و پاها باز تر از عرض شانه باشند .
وقتی هالتر را پایین می آورید مکث نکنید !
برای جلوگیری از آسیب دیدگی این حرکت را به آرامی و کنترل شده انجام دهید .
در انتهای هر تکرار هالتر را بیش از حد جلو نبرید .
آرنج ها را صاف نگه دارید .

پلاور سینه
پلاور با هالتر

عضله هدف زیر بغل یا سینه ؟

هنگامی که عضله ی هدف سینه است : آرنج ها به سمت خارج چرخانده می شوند و صاف هستند و لگن باید هم راستا با ران ها باشد .
هنگامی که عضله ی هدف زیر بغل است : آرنج ها به سمت داخل چرخانده می شوند و خم هستند و لگن کمی به سمت پایین خم می شود .

جهت اطلاع از اخبار روز بدنسازی و استفاده از مطالب آموزشی اینستاگرام آنتوس را دنبال کنید .