ورود اعضا

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
حساب ندارید؟ ثبت نام

بادی پامپ چیست و چه تاثیری بر تناسب اندام دارد؟

ورزش بادی پامپ یا فیتنس چیست؟

مطمعنا اگر کمی در حوزه ورزش فعالیت کرده باشید حداقل یک بار واژه ی بادی پامپ یا تی آر ایکس به گوشتان خورده است!/ بادي پامپبادی پامپ چیست؟ بادی پامپ یک رشته ی تناسب اندام و یک ورزش گروهی پر طرافدار است که البته کالری زیادی را هم با این ورزش میسوزانید! بادی پامپ بیشتر یک ورزش هوازی-قدرتی است که در آن از دمبل و هالتر برای انجام دادن تمرین های قدرتی و استقامتی استقاده میشود. بادی پامپ ،بیشتر یک ورزش پرهیجان مخصوصا برای بانوان است که حجم عضلات را افزایش داده و به تدریج سبب تفکیک عضلات میشود. پس اگر به دنبال تناسب اندام هستید و نه تراشیدن و فرم دهی زیبا به بدن خود ( مانند ورزشکاران فیتنش ) ، ورزش بادی پامپ را به شما پیشنهاد میدهیم.

ورزش بادی پامپ

ورزش بادی پامپ

ورزش بادی پامپ ابتدا در سال 1991 در نیوزلند فراگیر شد و امروزه در سراسر دنیا و برای همه افراد مورد استفاده قرار میگیرد.
اما اگر تا کنون اسم این شیوه تمرینی را نشنیده اید ، بدانید که این رشته برای تمامی افراد کاربرد دارد حتی افرادی که تحرک کمتری دارند و تمایل زیادی به انجام تمرینات سخت ندارند.این شاخه ی ورزشی ، از تمرینات مقاومتی سبُک الگو گرفته که به آسانی میتواند سبب تقویت عضلات شما شود. این ورزش شباهت زیادی به بدنسازی و پرورش اندام ندارد ، چون سعی نمیکند که بدن شما را حجیم کند و تنها سعی در تناسب اندام و افزایش قدرت بدنی شما دارد.

کاهش وزن در ورزش بادی پامپ

با انجام این ورزش میتوانید کالری بیشتری بسوزانید و پیوسته از وزن خود بکاهید. اما شما با یک تمرین کامل بادی پامپ چقدر میتوانید وزن کم کنید؟
تحقیقات نشان داده که در هر جلسه بادی پامپ بطور میانگین هر فرد 473 تا 600 کیلو کالری را میسوزاند و باعث چربی سوزی دور شکم میشود و این رقم با مصرف زیاد اکسیژن همراه است.کلاس های بادی پامپ بطور متوسط بین 45 تا 60 دقیقه است که برای سوزاندن مقدار زیادی کالری کافی است.
مربیان این رشته محبوب اعتقاد دارند که این شیوه ی تمرینی سبب افزایش متابولیسم شده و عضلات را ترمیم میکند و حتی بعد از تمرین نیز سرعت کالری سوزی بالا میماند! این ویژگی های اثر گذار این ورزش باعث شده بانوان بیشتر از آقایان به سمت این ورزش گرایش پیدا کنند.

بادی پامپ

ورزش بادی پامپ بانوان

مزایا و فواید بادی پامپ

فواید پزشکی بادی پامپ

این ورزش میتواند ریسک آسیب را در ورزشکار کاهش دهد ، مفصل های شما را قدرتمند تر کند و همچنین سبب کاهش درد کمر و گردن فرد میشود.
همچنین در این ورزش، فشار خون و خطر بیماری های قلبی در این ورزشکاران کاهش می یابد.
بادی پامپ به شما انرژی بیشتری هدیه میدهد و کمتر خسته خواهید شد و یکی از اثرات دیگر این رشته پر هیجان ، راست قامتی ورزشکار بادی پامپ است!
اما خالی از لطف نیست که بدانید این ورزش موجب کاهش خطر ابتدا به سرطان سینه میشود و ضریب سیستم ایمنی بدن ورزشکار بالاتر میرود و کمتر سرما میخورد. / بادی پامپ و لاغری

استقامت عضلانی

بادی پامپ در نهایت بعد از تمرینات قدرتی و عضله سازی برای رسیدن به نتیجه بر روی استقامت قرار میگیرد. استفاده از مقاومتهای سبک و متوسط و تکرارهای زیاد در تمرین باعث استقامت و سازگاری عضلانی میشود.

استقامت قلبی و عروقی

همانطور که در مقدمه هم بحث شد این ورزش میتواند برای سیستم قلبی عروقی بدن بسیار مفید واقع شود.نگه داشتن بدن در سطحی از شدت در تمرینات ، نیازمند بدنی با سیتم قلب عروقی خوب میباشد.تکرار این تمرینات و حرکات باعص میشود که اثربخشی و استقامت قلبی عروقی بدن شما بهبود یابد.
افزایش قدرت عضلات بدون اینکه بدن شما افزایش حجم زیادی را تجریه کند ، افزایش سوخت وساز بدن و همینطور قوی تر کردن بدن از اثرات شگفت انگیز این ورزش محبوب است.

باعث افزایش تراکم استخوانها میشود

تجریه ها این نتیجه را پذیرفته اند که بادی پامپ میتواند باعث افزایش توده استخوانی گردد. البته برای رسیدن به چنین نتیجه ای باید با وزنه های تمرینات را انجام داد که وزن آنها بیشتر از وزنه هایی باشد که طبق روال معمول از آنها استفاده میکنید.استفاده از وزنه های پویا که باعث فشردگی تمرینات میشوند استخوانهای شما را قوی تر کرده و میتواند موجب کاهش احتمال پوکی استخوان گردد.

بادی بامپ

بادی بامپ

توضیحی مختصر در مورد ورزش بادی پامپ

– 60 دقیقه تمرین با دمبل اما به شیوه ای متفاوت . بیشتر از آنکه بخواهد تمرینات سنگین به شما بدهد ، بر روی تکرار های بیشتر و استفاده از وزنه های سبک تر تمرکز دارد. در این ورزش عضلات بر اثر تکرار زیاد تقویت میشوند. / بادي پامپ بانوان
– شما در هر جلسه 5 یا شش حرکت را انجام میدهید ولی با تکرارهای زیاد. در طول یک جلسه 60 دقیقه ای ، شما توانسته اید بین 700 تا 800 حرکت را انجام دهید. شاید این رقم برای شما زیادبنظر برسد اما چون وزنه های مورد استفاده بسیار سبک است به این تمرینات عادت خواهید کرد.
– موسیقی و آهنگ عنصر اصلی و کلیدی در بادی پامپ است. تمام تمرین ها و حرکات همراه با موسیقی بر پایه ضرب‌های آهنگ جلو میرود. برنامه اصلی به تدریج پیشرفت می‌کند و معمولاً برای هر تمرین موسیقی جداگانه و خاصی را استفاده میکنند. / بادی پامپ و لاغری
– بادی پامپ بصورت گروهی انجام میشود و 6 حرکت تمرینی در هر جلسه ایده آل بنظر میرسد. همچنین این ورزش برای کسانی که وقت کافی ندارند بسیار مناسب است چون اگر شما حداقل 2 بار در هفته این ورزش را انجام دهید میتوانید به تدریج نتیجه مطلوبی بدست آورید.
– این ۶ حرکت متداول شامل لانچ ، اسکوات، پرس سینه، ددلیفت ، جلو بازو همراه با چرخش و بردن وزنه بالای سر است.
در ادامه میتوانید ویدئویی از انجام حرکات بادی پامپ را مشاهده کنید.

بادي پامپ بانوان – ورزش بادی پامپ چیست – ورزش بادی پامپ چیست – بادي پامپ و لاغری – ورزش بادي پامپ چیست – بادي پامپ بانوان

نظر ارسال کنید