ورود اعضا

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
حساب ندارید؟ ثبت نام
قرص استانوزولول

قرص استانوزولول یا وینسترول چیست؟

ویژگی های قرص استانوزولول

استانوزولول یا وینسترول چیست؟

 اکثر افرادی که به سمت ورزش بدنسازی می آیند به دنبال عضلات حجیم و بزرگ هستند.یکی از روش های حجیم سازی عضلات استفاده از قرص استانوزولول (‌ وینسترول ) است. در این مقاله با نحوه کارکرد‌، طریقه مصرف قرص استانوزولول و عوارض قرص استانوزولول بیشتر آشنا خواهیم شد.

قرص استانوزولول  یکی از مشتقات تستوسترون است که به صورت مصنوعی شاخته میشود، تستسوترون نیز یک هورمون جنسی‌ مردانه می‌باشد که مسئول تعیین ویژگی‌‌های جنسی‌ مردان و ساختار ماهیچه‌ها می‌باشد.

وینسترول نام شناخته شده و پر استفاده داروی استانوزولول می باشد. بعد از از دیانابول دومین و پر استفاده ترین استروئید خوراکی، قرص استانوزولول است.

به طور رایج  نوع قرصی این دارو با نام استانوزولول و نوع تزریقی آن با نام وینسترول شناخته میشود.


این دارو باعث حجیم شدن ساختار ماهیچه وکم شدن چربی های اضافه بدن می شود،این دارو را در حین تمرین به صورت خوراکی یا تزریقی استفاده میکنند.

یکی دیگر از ویژگی ها و کارایی استانوزولول از بین بردن التهاب بدن و ورم های پوستی است اما در بدن سازی صرفا برای حجیم کردن عضلات و کات از آن استفاده میکنند.

وینسترول

استانوزولول در بدن چگونه عمل میکند؟

توانایی وینسترول در جلوگیری از احتباس آب در بدن میتواند در این زمینه مفید باشد.

مقداری از هورمون تستوسترون میتواند به استروژن تبدیل شود و از این طریق باعث احتباس آب در بدن شود،هنگامی که آب بدن ورزشکاران کم یا خشک میشود، بافتی خشک و کات در بدن آنها به وجود می آید.

توصیه های قبل از استفاده از استانوزولول

در صورتی که به یکی از بیماری های زیر میتلا هستید،ققبل از مصرف قرص استانوزولول با پزشک خود مشورت کنید.

  • سرطان سینه
  • بالا بودن سطح کلسیم خون
  • سرطان پروستات
  • مشکلات قلبی عروقی
  • سابقه سکته
  • کلسترول بالا
  • دیابت
  • مشکلات کبدی و کلیوی
  • مصرف دارو های رقیق کننده خون

عوارض جانبی قرص استانوزولول 

به خاطر داشته باشید که عکس العمل و واکنش بدن افراد مختلف در برابر استروئیدها و کلا داروها یکسان نیست. ممکن است فردی علی رغم مصرف خودسرانه و افراطی استروئیدها هیچ گونه عارضه ای را تجربه نکند ، اما فرد دیگری که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به بیماری است با تزریق چند دوز ساده از قرص استانوزولول ، خود را در برابر ظهور عوارض این دارو ببیند و یا بدن عده ای ، برخی از عوارض دارو ها را بیشتر از برخی دیگر نمایان کند،البته باید این را در نظر گرفت که نمایان شدن عوارض دارو به عوامل زیادی مانند دوز مصرفی دارو و ژنتیک و موقعیت بدنی شخص از لحاظ روحی و جسمی و…در دوره مصرف دارو بستگی دارد.

همچنین استانوزولول با آّن تداخل پیدا میکند و موجب از بین رفتن بخشی از آهن بدن شما میشود.

در صورت مشاهده هریک از علائم زیر پزشک خود را مطلع کنید.

  • واکنش های آلرژیکی: احساس خفگی/ ورم کردن لب ها/ تورم صورت/ کهیر/ مشکل در تنفس
  • عوارض قرص استانوزولول در مردان: بزرگ شدن پستانها/ مشکل در نعوظ/ حساس شدن به لمس/ کاهش و افزایش میل جنسی
  • عوارض استانوزولول در زنان: رویش زیاد موهای زائد در صورت/ بم شدن صدا/ بزرگ شدن اندام تناسلی کلیتوریس/ برهم خوردن قاعدگی/ تغییر شکل ظاهری اندام های جنسی زنانه
  • ایجاد آکنه
  • تاسی سر
  • تورم دست ها و پاها
  • تغیر در خلق و خو
  • افسردگی و بی خوابی
  • حالت تهوع، اسهال و استفراغ

نکته مهم در مورد استانوزولول

در مواردی مصرف استانوزولول به عنوان درمان موجب بروز مشکلات کبدی و مرگ در بیماران شده است. در مدت زمان مصرف وینسترول اگر دچار مشکلاتی مانند درد شکم، تغییر رنگ مدفوع، ادرار تیره، خستگی نامعمول، تهوع یا استفراغ، زرد رنگ شدن پوست یا چشم را شاهد بودید، حتماً به پزشک خود مراجعه و علائم را به او اطلاع دهید. این علائم نشانگر مشکلات کبدی است.

طریقه مصرف قرص استانوزولول

برای تهیه استانوزولول می‌بایست حتما از پزشک خود نسخه داشته باشید. اگر در مورد نسخه نوشته شده و نحوه استفاده از آن نمی‌توانید مطلع شوید از داروخانه، پرستاران یا مربیان ورزشی می‌توانید استفاده کنید.

طریقه مصرف قرص استانوزولول

وینسترول را به همراه یک لیوان کامل آب میل کنید. همچنین استانوزولول را می‌توانید به همراه غذا نیز مصرف کنید. مصرف دوره‌ای و به موقع با دوزهای مخصوص استانوزولول اثرات و نتایج آن را بهبود می‌بخشد لذا اگر وعده‌ای را فراموش کردید، وعده بعدی را دو برابر نکنید. پزشک شما مسلماً شما را در طول دوره درمان مورد بررسی از طریق آزمایش خون و دیگر تست‌های هورمونی قرار خواهد داد. این تست‌ها را جدی بگیرید. استانوزولول را به دور از گرما، رطوبت و نور خورشید نگه ‌دارید.

در مورد مصرف دوزهای فراموش شده، اگر ساعت مصرف دوز فراموش شده تا دوز بعدی طولانی است، هر زمان که توانستید دوز فراموش شده را مصرف کنید اما اگر فاصله زمانی اندک است از خوردن دوز دو برابر در وعده بعدی نیز پرهیز کنید.

مصرف دوز بالای این دارو در وعده‌های مختلف می‌تواند موجب اوردوز دارویی شود. در صورت مشاهده علائم غیرمعمول سریعاً به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید و آن‌ها را از مصرف دوز غیرمعمول استانوزولول آگاه کنید. نشانه‌های مخصوصی برای اوردوز استانوزولول وجود ندارد. / طریقه مصرف قرص استانوزولول

خوردن استانوزولول به همراه هیچ غذایی ، هیچگاه محدودیت به وجود نمی‌آورد. لذا تا زمانی که پزشک شما دستور منع غذایی تجویز نکرده است می‌توانید از هر غذایی در کنار استانوزولول استفاده کنید و نگران عوارض جانبی نباشید.

برای اطلاع بیشتر از اخبار بدن سازی پیج مارا در اینستاگرام دنبال کنید.